Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

18 iul. 2015

Pui umplut cu ciuperci şi orez


Se face uşor, este foarte bun şi potrivit pentru o masă de sărbătoare.

Ingrediente:
 1 pui de 2 kg aproximativ
ciuperci 200 g
4 linguri cu orez
o ceapă
 o lingură cu unt
o lingură cu muştar
1 ou
o lingură cu făină
sare
piper
pătrunjel verde
câteva linguri cu ulei

După ce spălăm puiul şi ştergem excesul de apă, îl frecăm cu sare şi piper, apoi cu unt moale amestecat cu ulei şi muştar.

Separat facem umplutura cu ceapă călită peste care gătim şi ciupercile, adăugăm orezul şi puţină apă, astfel încât să fiarba orezul al dente şi să scadă toată apa. Condimentăm după plac.
Lăsăm să se mai răcească şi punem pătrunjelul, oul şi făina, pentru a lega compoziţia.
Umplem puiul cu această umplutură, iar la bază îl închidem cu nişte beţe şi scobitori.
Puiul astfel pregătit îl punem într-o tavă şi îl dăm la cuptor circa o oră.
Daca mai aveţi ciuperci, le puneţi şi pe ele în tavă. Eu am pus pălării întregi.
Nu l-am acoperit cu nimic, dar nu am dat focul prea tare.Pe parcus, se adaugă câte puţină apă în tavă.
Numai la final am mărit focul, căci am constatat că puiul era bine pătruns, dar nu era rumenit.
L-am mai lăsat 10 minute aşa, dar se vede că focul mi l-a pârlit pe alocuri cam tare. Dar nu contează, a fost delicios.
Se serveşte cu salată, dar eu am preferat sosul de usturoi.

Observaţie:
Este bine să scoateţi ciupercile din tavă după vreo jumătate de oră, caci sunt destul de pătrunse. 
Sunt delicioase servite alături de pui şi cu ceva usturoi deasupra.
Eu le-am lăsat până la final şi s-au cam uscat şi mi-a părut rău, căci le gustam pe parcus, când am controlat puiul, şi erau  atunci minunate. Dar omul din greşeli învaţă.

Niciun comentariu:

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori