Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

5 dec. 2012

Cornuri cu nucă și cozonăcel

Multe persoane adoră cozonacul, dar, oricât de pufos ar fi, le provoacă arsuri la stomac.
Acestora le propun o variantă mai ușoară, mai dietetică, dar foarte bună (eu aș zice chiar mai bună, însă depinde de gusturi).
Se face așa-numitul aluat de semi-cozonac, care este cu ingrediente mai puține (zahăr, grăsimi).
Am pus in aluat numai 5 linguri de zahăr.
Rețeta este AICI.
Eu am respectat-o întocmai, și am făcut mai întîi o tavă de cornuri cu nucă.
Din aluatul rămas am mai făcut un cozonăcel, din 2 suluri umplute și împletite: se face un sul mai subțire și unul mai gros, care se taie apoi in două, pe lung; obținem astfel 3 suluri pe care le împletim, iar 2 vor fi cu umplura parțial la vedere. Aluatul se întinde subțire.
După ce le lăsăm să crească în tavă vreo 15 minute, le ungem cu ou (și cornurile, și cozonacul) și le dăm în cuptorul încins, timp de circa 40 de minute.
Umplutura am făcut-o cu nucă (am avut cam 700 g de miez), măcinată, și fiartă in puțin lapte.
Se răcorește, se pune zahăr - dar puțin, cacoa, stafide, 1 ou sau numai albuș, puțin pesmet sau griș.
După cum se vede, am pus multă umplutură.





Un comentariu:

Rochii lungi spunea...

Foarte interesanta reteta de cozonac! Imi place ca ai pus multa umplutura :) si noua ne place cozonacul sa fie bogat, nu cu multa coca :))

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori