Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

31 iul. 2012

Clătitiada cu tigaia Fissler: clătite cu gem raw

Am primit și eu tigaia Fissler - mulțumesc mult firmei -, am admirat-o și ... am căzut pe gînduri: ce fel de clătite să fac?
Franțuzești, clasice, pancakes, coreene, rusești, brașovene, bănățene? Desert, aperitiv, la cuptor?
Greu de ales.
Până una alta, pentru a testa mai întâi tigaia, ia să facem mai întâi niște clătite clasice, adica după rețeta cea mai comună.
 Și-o să le umplu cu ce se mai găsește prin casă - cel mai la îndemână fiind gemul.
Ce-i drept, cu canicula de-afară, nu prea mă trăgeam la treabă. Însă numai ce sună telefonul și un bun amic, cu care stabilisem o șuetă mai prelungită, căci avem de dezbătut chestiuni arzătoare la ordinea zilei, îmi spune: ”Ajung la tine, dar hai să facem ceva bun. Ce zici de niște clătite? Sunt acum în piată și cumpăr ouă, lapte și ce mai trebuie.”
Bine, bine, gând la gând cu bucurie.
Și am trecut la treabă cu entuziasm, în timp ce amicul meu atacase deja problema crizei mondiale și a grupului Bilderberg. Ei, așa parcă merge treaba mai repede.
Ca niște persoane moderne, informate - după cum ați  observat - am renunțat și la dulceața bunicii și am decis să le umplem cu un gem raw - din căpșune și miere. Deh, fără zahăr, să fim și noi în tendințe.
Și pe măsură ce ne adânceam tot mai mult în teoria conspirației, clătitele dispăreau din farfurie, fără să ne mai dăm seama. Criză teribilă, monșer!

Reteta de clătite

1 l lapte
5-6 ouă
circa 500 g de făină
puțină sare
2 linguri cu ulei
- se poate pune și un plic de zahar vanilat sau esență de rom sau vanilie.

Am amestecat cu mixerul, pînă când a ieșit aluatul potrivit de subțire.

Apoi, am pus tigaia pe foc unsă cu puțin ulei, cum scria la instrucțiuni, dar pe urmă nu am mai folosit ulei.
Tigaia se incinge bine, de aceea ulterior se va ține pe foc mic.
Că ies bune și nu se lipesc, nu mă miră, nici nu mă așteptam la altceva.
Ce am remarcat eu în plus: nefiind nevoie să mai pui ulei, tigaia nu fumegă și nu se face fum în bucătărie și nici prea multă căldură. Din acest motiv, chiar dacă era caniculă, nu mi-a fost greu să fac clătitele.

Gem raw de căpșune
L-am făcut la robot, amestecând căpșunele crude cu miere, după gust.
Se rulează clătitele și se ornează cu frișcă.

Niciun comentariu:

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori