Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

26 mai 2011

Șprot marinat

De câte ori văd la magazin șprot ceva mai mărișor, am tendința de a cumpăra. Îmi place că acest pește, prăjit sau conservat, se mănâncă cu tot cu oase, adică mai ușor. Dar când îmi amintesc ce răbdare de chinez îți trebuie ca să-l cureți, îmi mai domolesc elanul. De fapt, nu-i chiar așa de greu, dar trebuie să aloci ceva timp acestei trebușoare. Iar dacă e târziu sau te grăbești, e mai bine să renunți la șprot.
Așa că, înarmată cu răbdarea specifică rasei galbene, am cumpărat 2 pungi de șprot și l-am curățat cu brio! Adică am îndepărtat capul și intestinele de la fiecare peștișor, apoi l-am spălat foarte bine. Buuun...Ce-a fost mai greu a trecut.
 I-am lăsat să se scurgă bine, apoi i-am presărat cu sare.
Ia uite ce frumos stau în borcane.
Deasupra am turnat o marinată făcută din o parte oțet (din vin) la 2 părți apă, cu sare (o pui în funcție de cantități, ai grijă să nu iasă prea sărat), cu condimente - boabe de piper, enibahar, boabe de muștar, am pus și niște vegeta de casă - și toate se dau în clocot. După ce s-a mai răcorit, se toarnă peste peștele din borcane și apoi punem capacele.
Apoi sterilizăm borcanele, fierbîndu-le în apă, circa 30 de minute. Se păstrează, mai mult timp, la loc rece.


După vreo 4 zile, am probat prima salată. Simplă, cu ceapă și ulei. Delicioasă... Peștele nu are acel gust puternic de oțet cum îl are cel din comerț.
După o săptămână, este mai bun. Oasele s-au marinat complet.

5 comentarii:

ANNEMİNELİ spunea...

Ellerine sağlık...sevgilerrrr...

Antonina spunea...

Sunt innebunita dupa peste... mi-ai facut o pofta... langa niste felii de ceapa.. asa marinat e o nebunie.. Un week-end placut

lucy spunea...

se poate face si cu peste congelat?
arata tare bine, si am la congelator pesiu din asta mic,ma gandeam sa-l arunc, dar mai astept, poate am raspuns pozitiv:)

diana spunea...

Lucy, eu l-am făcut cu pește congelat. Nu e nici o diferență.

lucy spunea...

ms mult pt raspuns, o sa incerc neaparat!

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori