Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

18 mar. 2011

Tort cu cremă de zahăr ars


Cred că este la modă acest tort, pentru că am văzut destul de multe reţete pe net. Asta şi pentru că se face uşor şi e foarte bun.

Trebuie doar puţină atenţie, în anumite faze.

Astfel că l-am făcut şi eu, dar ceva mai demult, acum vreo 3 săptămâni, şi acum mă chinui să îmi amintesc exact cantităţile, pentru că ştiu că am mai modificat puţin reţeta. În general, la prăjituri, obişnuiesc să mai reduc din cantitatea de zahăr. Însă nu am redus din zahărul pentru ars, pentru că trebuie să rezulte sirop suficient, pentru a se îmbiba şi blatul.

1. Incepem cu zahărul ars:

În cratiţa în care vom face tortul punem zahărul la ars, circa 15 linguri. Punem mai întâi cratiţa pe foc mic şi când se incinge puţin, punem şi zahărul. Nu da focul prea mare, pentru că va fumega. Amestecăm din când în când, în zonele în care zahărul se topeşte. După ce s-a topit, îl lăsăm să se ardă până ce face bulbuci - în acest moment e suficient de ars pentru a da tortului aroma specifică.
Dăm cratiţa deoparte, căci zahărul ajunge la o temperatură înaltă şi se arde în continuare. După circa 1 minut, rotim cratiţa, astfel ca să fie tapetată şi pe pereţi cu zahăr ars.

2. Facem crema din ou şi lapte:

- am amestecat 6 ouă întregi cu circa 10 linguri de zahăr, apoi adăugăm treptat 1 l de lapte, călduţ. Amestecăm, strecurăm şi apoi turnăm compoziţia peste zahărul ars şi apoi o dăm la cuptor, la foc mediu, circa 30 de minute.

3. Facem pandişpanul:

- după vreo 20 de minute, începem să facem un pandişpan din 4 ouă.

Batem albuşurile spumă, apoi le batem cu 6 linguri de zahăr, adăugăm gălbenuşurile, 3 linguri de ulei şi crica 6 linguri de făină. Nu uitaţi să puneţi şi puţină sare.

Trunăm compoziţia de pandişpan peste crema de zahăr ars şi o dăm din nou la cuptor, circa 20 de minute. Faceţi proba cu scobitoarea, să vedeţi dacă e copt.


Când e gata, scoatem cratiţa din cuptor şi o lăsăsm să se răcească circa o oră.

Apoi o acoperim cu un capac şi o mai lăsăm vreo 3-4 ore, la rece.

Când îl răsturnăm, acoperim cratiţa cu o tavă (farfurie) pentru tort şi îl răsturnăm rapid, dintr-o singură mişcare.

LASĂM TORTUL LA RECE PÂNĂ A DOUA ZI, PENTRU A SE ÎMBIBA PANDIŞPANUL CU SOSUL DE ZAHĂR ARS.

Este bun şi cu frişcă, dar îl prefer mai "light", cu mai puţine calorii.


Luaţi şi voi o felie:

Cine vrea, s-o ia şi pe a doua:

10 comentarii:

Unknown spunea...

Retetele tale sunt super. Felicitari!
Te invit pe blogul meu http://lily-musat.blogspot.com/2011/03/nou-forme-de-copt-accesorii-patiserie.html

violette spunea...

foarte, foarte bun...as lua si eu o felie, dar e post;)

Cristina spunea...

Foarte frumos si foarte bun. E preferatul meu, l-am facut de foarte multe ori.

Federica Simoni spunea...

che meraviglia!! chissà che buona!!ciao!

Agenda di Nico spunea...

Am auzit de acest tort dar nu l-am facut niciodata. Ador crema de zahar ars...sigur il voi face ...abia astept. Salvez reteta , vad ca ti-a venit super.
weekend placut!

felis spunea...

Super arata!!!.. Si eu l-am vazut pe diverse bloguri... dar inca nu am ajuns sa il fac. Cratita ta ce diamentru a avut?

Unknown spunea...

Mama ne facea mai mereu tort din asta si de fiecare data era delicios! Ti-a iesit tare bine!

Craita spunea...

vai ce bine arata,mi-ai facut pofta,nu am mai facut de mult

Rosita Vargas spunea...

que rica torta con zahar es una delicia,linda preparación,cariños y abrazos.

Gabriela spunea...

Arata foarte bine,si cu toate ca stiu cum e la gust ca l-am facut si eu,mi-ai facut pofta iar ,si ma bate gandul sa-l fac din nou,dar pana atunci ma servesc de la tine,asa de pofta!pupici!

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori