Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

20 feb. 2009

Chec cu 2 oua - Cake with 2 eggs

Aceasta reteta foarte simpla poate fi folosita la prepararea unor checuri cu cacao, stafide, nuci, etc. sau a unor prajituri in tava lata - cu fructe uscate, fructe proaspete, branza de vaci etc.
Avem nevoie de 2 oua mari, 200 g ( o cana) cu zahar, 100 ml ulei, 200 ml iaurt, bicarbonat de amoniu (sau de sodiu), o lingurita de otet sau zeama de lamaie, 1/2 lingurita cu sare, esenta de rom sau de alt fel, mirodenii, faina Dobrogea.
Aluatul se face astfel:
cele 2 oua intregi se bat cu zaharul si sarea, sa se dizolve putin zaharul; se adauga treptat laptele, ca sa se dizolve mai bine zaharul, si apoi uleiul, ca la maioneza. Apoi punem si celelalte inrgrediente si faina, astfel ca sa rezulte un aluat de chec de consistenta potrivita. L-am turnat in tava lata de la aragaz unsa cu unt, iar deasupra am presarat migdale feliate si stafide, cirese glasate.
Cu acelasi aluat am facut deseori chec (in tava normala pentru chec), cu cacao, miez de nuca si visine. Este mult mai bun dupa cateva zile.

15 comentarii:

Nicoleta spunea...

Mi-ai facut pofta de chec..de mult nu am facut!
Un sfarsit de saptamana placut!

Nicoleta spunea...

Mi-ai facut pofta de chec..de mult nu am facut!
Un sfarsit de saptamana placut!

Didona spunea...

Mersi, draga mea. Si eu am vrut sa fac ceva dulce acum, dar uite ca am de toate, in afara de oua. Asa ca aman pentru saptamana viitoare.

MONONOKE KITCHEN spunea...

O, ce bun! Si arata si foarte frumos! Am sa fac si eu reteta asta. Danke!

Ina spunea...

http://floridecires7.blogspot.com/2009/02/concurs-lifestyle-blog_25.html
Concurs cu premii! Inscrieri pana maine la ora 11 am. Te astept!

Ina spunea...

Didona draga mea sa stii ca m-au emotionat cuvintele tale de pe blog, la proba de ieri.... Imi pare nespus de rau pt ca te simti asa. Dar pe de o parte ma bucur ca am reusit sa smulg un zambet pe chipul tau, cu proba tabloului. Lumea asta e o lume rea si perfida. Nu te lasa si tine-te strans de Dumnezeu, Singurul demn de a fi crezut.
Am venit sa iti urez o zi frumoasa, sanatate, pace sufleteasca si o familie fericita - azi - de ziua ta. Domnul sa te binecuvanteze! Te pup! :)

Simona spunea...

La multi ani Didona! Iti doresc multa sanatate si fericire!

MAMAS IN BUCATARIE spunea...

LA MULTI ANI FERICITI!SI GINDIRE POZITIVA!!!O RETETA IEFTINA SI BUNA DE CHEC SAU ALTCEVA CUM AI MENTIONAT TU!

Anonymous spunea...

Faina cit sa pun?dupa ochi?

Didona spunea...

Ina, iti multumesc din suflet pentru urari si pentru cuvintele tale atat de frumoase. Sitm ca sunt spuse din inima si aceasta ma bucura enorm.
Te imbratisez.

Didona spunea...

Pentru Anonim: chiar ca dupa ochi Uite ca niciodata nu am fost atenta sa vad cata faina intra la checul acesta. Data viitoare am s-o fac, pentru a fi reteta exacta.

Didona spunea...

Pentru MAMAS:
Iti multumes mult pentru urare.
Sa stii ca am facut acest chec si pentru ziua de azi (in forma de chec, cu cacao, nuci si visine) si a fost foarte bun: l-am facut de miercuri, iar joi l-am pus in punga de nailon. Azi a fost excelent. In prima zi, are coaja mai tare.

Didona spunea...

Multumesc. Simona...Mai vorbim noi, maine.

MAMAS IN BUCATARIE spunea...

Buna Didona!vine primavara???Ce frumos fundal ai pus!Duminica placuta!!

Anonymous spunea...

eu am incercat o reteta pt diabetici si am inlocuit zaharul cu indulcitor. sper sa iasa

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori