Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

29 aug. 2008

Prajitura instant - fina si rapida/Jam cake

Ce facem cand ne vin niste musafiri neasteptati? Parca nu merge sa-i servim doar cu o cafea. Daca am avea si ceva bun in completare...
O solutie este o prajitura rapida din pandispan, care se face repede-repede.

Pentru a se coace repede, am redus din cantitatile clasice ale retetei.
Am folosit 4 oua, 4 linguri cu zahar, 4 linguri cu ulei de floarea soarelui, 5 linguri (mai cu varf)cu faina alba, zeama de lamaie, esenta de rom.

Se lucreaza totul la mixer.
Am separat albusurile, le-am batut la mixer, cu putina sare; cand s-au facut ca zapadam am adaugat, treptat, zaharul, si am batut in continuare, sa fie spuma tare. Romul si zeama de lamaie contribuie la reusita.

Se adauga apoi galbenusurile ( se bate iar), uleiul-treptat, faina - treptat.

Iese ca o spuma usoara.
Imediat se toarna compozitia in tava unsa cu ulei si se introduce in cuptorul incalzit dinainte, la foc potrivit.
Atentie - se coace foarte repede.


Am stropit usor blatul cu zeama de lamaie diluata ( nu se mai pune zahar, ca va iesi prea dulce), dar sa nu fie insiropat.Se poate face rulada, dar eu am ales alta varianta, tocmai pentru ca rulada nu poate fi servita imediat, ci trebuie sa stea ceva timp, sa capete forma.
Astfel ca am taiat baltul in doua, am uns o parte cu peltea de zmeura (am facut si cu gem de caise si a fost excelent), apoi am asezat cealalta parte de blat.
Cand am servit, am pudrat si zaharul vanilinat. A mers excelent alturi de cafea si ceai de menta cu lamie.
De retinut:
- prea multa faina compromite prajitura, aluatul iesind tare si aspru;
- de asemenea, atentie sa nu se rascoaca - cand e gata, suprafata copturii sa fie galbuie, nu rumenita;
- alege un gem acrisor, atfel iese prea dulce.

Niciun comentariu:

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori